flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Здійснення судочинства Березанським районним судом Миколаївської області

12 січня 2017, 11:53

 

                 11.01.2017 року Березанським районним судом Миколаївської області розглянуто  справу про адміністративне правопорушення, передбачене  ч.1 ст.130 Кодексу України про адміністративні правопорушення   за порушення п.2.5 Правил дорожнього руху України, тобто за відмову особи, яка керує транспортним засобом, від проходження відповідно до встановленого порядку огляду на стан  сп’яніння.

                 За змістом протоколу про адміністративне правопорушення  водія К. притягнено до адміністративної відповідальності за те,що він керував транспортним засобом з явними ознаками алкогольного спяніння та після продуття приладу  «Драгер» з пробою позитивною 1,53 %o  відмовився від медичного огляду .

              Порядок проведення огляду на стан сп’яніння регулюється статтею 266 КУпроАП, Інструцією про порядок виявлення у водіїв транспортних засобів ознак алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, затвердженою наказом Міністерства внутрішніх справ України та Міністерства охорони здоров"я України 09 листопада 2015 року № 1452/735, та зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 11 листопада 2015 р. за № 1413/27858 (надалі – Інструкція), Порядком направлення водіїв транспортних засобів для проведення огляду з метою виявлення стану алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, та проведення такого огляду, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 17 грудня 2008 року № 1103 (надалі – Порядок).

                Відповідно до п.1.2 Інструкції, ч.1 ст.266 КУпАП, огляду на стан сп'яніння підлягають водії транспортних засобів, щодо яких в уповноваженої особи Державтоінспекції МВС є підстави вважати, що вони перебувають у стані сп'яніння згідно з ознаками такого стану, передбаченими п.1.3 цієї Інструкції.

                  За змістом п.п.1.6, 1.7 Інструкції, п.п.6, 7 ч.І Порядку, огляд на стан сп’яніння проводиться поліцейським на місці зупинки транспортного засобу з використанням спеціальних технічних засобів, а в разі відмови водія транспортного засобу від проходження огляду на стан сп’яніння на місці зупинки транспортного засобу або незгоди з його результатами – в найближчому закладі охорони здоров’я, якому надано право на його проведення відповідно до статті 266 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

                  Таким чином, для виникнення обов"язку водія транспортного засобу пройти медичний огляд на стан сп"яніння у закладі охорони здоров"я необхідна сукупність декількох підстав, якими є наявність у водія декількох ознак стану сп"яніння та відмова водія від проходження огляду на стан сп"яніння на місці зупинки транспортного засобу або незгода з його результатами.

                 Як вбачається з пояснень порушника , письмових пояснень свідків  та змісту протоколу про адміністративне правопорушення, після проведення огляду на стан сп"яніння за допомогою алкотестера "Драгер" на місці зупинки транспортного засобу  громадянин К. визнав, що він керував транспортним засобом у стані алкогольного сп"яніння, тобто погодився з результатами огляду на стан сп"яніння на місці зупинки транспортного засобу.

                    Тому передбачені законом підстави для проходження громадянином К. медичного огляду на стан сп"яніння були відсутні та він не може нести відповідальність за відмову від проходження такого огляду.

               Крім того, у матеріалах справи відсутня роздруківка показань приладу "Драгер", зазначених у протоколі про адміністративне правопорушення, не надано її і на вимогу суду, що призвело до сумнівів щодо проведення огляду на стан сп"яніння на місці зупинки транспортного засобу, який би відповідав зазначеним вище нормативним актам.

                      За результатами розгляду    провадження у справі про притягнення громадянина К. до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.130 КУпАП, закрито у зв”язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення .